Out with the old, in with the new.

Zo zou je het op zijn Engels wel kunnen zeggen. Na twee jaar commercieel gebrouwen te hebben ben ik samen met mijn compagnons gestopt met Brouwerij 5Hoog – althans de commerciële activiteiten. Mijn passie voor speciaalbier was niet opgewassen tegen de hoeveelheid werk die nodig was op het gebied van marketing en sales: Bellen, langsgaan, nabellen, nabellen, emailen en toch nog maar een laatste keer nabellen bleek nodig te zijn om consistent bier te kunnen verkopen en nam al snel de overhand boven het daadwerkelijk kunnen brouwen van bier. Dat moest anders!

Het doel: Meer brouwen en minder zorg over verkoop en distributie. Door de twee jaar met 5Hoog heb ik het een en ander wel geleerd. Een paar belangrijke lessen:

1. Hou het kleinschalig , regionaal en exclusief
2. Zorg voor een knappe huisstijl vóórdat het eerste bier gemaakt wordt
3. Zorg voor een knappe website met up-to-date contactinformatie en mogelijkheden om te bestellen
4. Wees niet de zoveelste microbrouwerij

Kleinschalig, regionaal, exclusief

De kernwoorden waarmee ik verder ben gaan werken. Wat dit precies betekent laat ik jullie weten. Of beter gezegd: Dat gaat blijken uit de woorden en daden van De Bronzen Ezel. Voor mij betekent het in ieder geval dat de lol van het bier maken voorop staat en dat ik mijn passie kan delen met gelijkgestemden. Daar heb ik enorm veel zin in!

Categorieën: Nieuws

0 reacties

Geef een reactie